Țara țăranilor

Să nu fiu înțeles greșit, ador rahatul ăsta de țară și nu aș schimba asta chiar dacă în alte părți mi-ar fi oferit un mediu și un trai decent. Ador să mă retrag de multe ori printre țărani, printre acei oameni simpli, care traiesc după reguli simple, dar care au sufletul atât de curat că ți-e rușine să te uiți în ochii lor când știi cât de corupt ești și ce viață de căcat ai defapt ca un urban ce te afli. Nu despre ei vreau să refulez azi, nu...ci despre coclendării, gușpiții care mă înconjoară peste tot, zi de zi și care calcă cu bocancii plini de nămol peste sufletul meu ...Ce am cu ei? Nimic, atâta timp cât nu deranjează. Cine sunt ei? Ce au în comun? O să încerc să descopăr mai jos.

I-aș categorisi cam așa: ciobanii care transformă orice loc într-un coș de gunoi, gospodarii și gospodinele, iubitorii de animale ”bagaboante”, educații și mă rog, lista poate continua...Dar mai bine să-i vedem pe fiecare în parte.

Ciobanii și gunoiul.

Ăștia sunt nesimțiții aia care oriunde s-ar afla, în afara casei lor, trebuie să arate că au fost și ei pe acolo. Scot tot felul de ”irtii” de prin buzunare sau ambalaje de înghețate, ciocolate, etc și fleoț!!! cu ele pe jos. Dacă le faci observație te trezești cu un răspuns ce cere cea mai hardcore cu pișături scenă drept pe muia lor mirată, ceva de genul ”păi și eu unde să o arunc?” sau ”dacă nu e niciun coș prin zonă, ce să fac cu ea?” Păi să ți-o bagi în pizdă!- dacă ești femeie și să i-o bagi lu mă-ta în pizdă!-dacă ești bărbat O ții în buzunar sau în geantă, până ajungi la un coș de gunoi. Cine căcat va lua hârtia aia de acolo? Dispare, pur și simplu? Bineînțeles că au răspuns și pentru întrebarea asta: ”de aia plătesc bani la asociație pt femeile de serviciu!” Cât de retarzi , să-mi bag pula!!! Deci pentru orice dobitoc ar trebui să existe o femeie de serviciu care să curețe tot după el, că de, de aia dă bani la asociație. De multe ori ciobanii de genul ăsta fură curent(că fură de la stat, nu se simte), se trec la întreținere 2 și e sunt 14 în două camere sau când își renovează cuibu, aruncă tot molozul undeva la ieșire din oraș, pe câmp, dar ei de-asta dau bani la asociație, să fie curat!!! Cel mai de căcat exemplar din această categorie este ăla care are casa curată-farmacie. Cum morții măsii o fi posibil să te metamorfozezi imediat ce ai ieșit din casă? De unde dedublarea asta? Nu o să aflu probabil niciodată. Drept răzbunare, unui astfel de om i-aș face un mare căcat, d-ăla cu semințe de pepene, direct în sufrageria lui cea curată și parchetată melaminat.

Gospodarii și gospodinele.

El-burtă, maiou din ăla cu găurele, galben la subraț, unghia de la degetul mic crescută foarte mare. Mecanic priceput la toate, are de obicei o Dacie la care meșterește ori de câte ori are timp, amintindu-și de fiecare dată să-și arate șanțul curului când sta aplecat peste motor. De fiecare dată când vei parca pe ”locul lui” în grabă sau mai știu eu din ce motiv, vei avea parte de scandal. Nu de discuții civilizate, unde ai putea să-ți ceri scuze sau să-ți justifici acțiunea, nu...de scandal.

Ea-țâțe imense băgate în sutien din ăla ascuțit și cu cupele orientate spre exterior, maiou mai curat ca a al bărbatului, batic făcut sul în jurul capului, pantaloni largi cu flori sau alt model, în picioare șlapi cu ciorapi. De obicei gătește cu ușa deschisă de împute toată scara blocului, întinde rufe și se uită totodată cât de curate sunt rufele altor gospodine, așa ca o întrecere și cel mai important: știe tot ce mișcă. Nu poți să dai o bucă la o oră mai târzie că a doua zi toată lumea va afla ce nesimțit ești, că nu ai pic de respect față de ”ceilanți” oameni din jur.

Partea frumoasă la aceste specimene: la bătrânețe se retrag la țară. Partea proastă: se reproduc și își cresc progeniturile după aceleași reguli.

Iubitorii de animale bagaboante.

Nu pot să suport câinii vagabonzi, îi urăsc atât de mult încât am fost nevoit să-mi pun termopane, numai să nu-i mai aud lătrînd noaptea. De aici vine ura mea, nu pot să dorm de lătrături. Sunt un fel de soacre, nu ne halim și gata. Dar totuși, oricât de mult i-aș urî, nu pot să fiu atât de animal încât să-i trec în Raiul câinilor. În schimb, în orice bloc există cel puțin un iubitor de animale fără adăpost, un idiot/ă care nu înțelege că le face mai mult rău lăsându-i să se înmulțească necontrolat. Ei știu că ”e doar un suflet” și le e de ajuns. Ce dacă din sufletul ăsta vor ieși alte 6,7 suflete șamd? Nu contează... e doar un suflet. Ce dacă e posibil ca unul dintre aceste animale îți poate mușca mama, copilul? E doar un suflet. Nu vrea să muște, e doar speriat. Păi du-te-n gâtu mătii, ce treabă am eu că e el speriat? Dacă mă sperii și eu și pun mâna pe ciocan și îi sparg capul?
Pentru ei nu contează că și tu ai suflet, că și tu locuiești pe acolo pe undeva, obiceiurile scrise în ADN-ul lor de țărani le spune că în orice curte(ogradă) trebuie să fie animale și dacă găini nu pot aduce, măcar câini să fie...10-20 cât mai mulți. Visez la ziua când o să-mi cumpăr un crocodil și o să-i dau drumul prin curtea blocului.Păi ce??? E doar un suflet.

Educații.

Aici i-aș băga pe toți aia care au studii superioare, dar se comportă ca niște idioți. Ar trebui să fie o plăcere să-i cunoști, dar totuși nu este. Uite, de exemplu, doctorii ăia infatuați, care au făcut un jurământ, dar nu-și mai aduc aminte. Oamenii așteaptă în holul cabinetului lor particular, iar dacă îi întrebi ceva îți vor răspunde în șoaptă, să nu cumva să-i audă doctorul și să se supere. După ce intri, te lovești de o atitudine superioară a superdoctorului, de niște termeni futuți și dacă întebi ceva că nu ai înțeles, gen ”electroforeza proteinelor serice”, strâmbă puțin din sprâncene, ridică tonul și te roagă să nu îl întrerupi. Păi să te fut domnule doctor! Că te plătesc ca să-mi explici și chiar dacă nu te-aș plăti, ai depus un jurământ! Deci să te fut! Doar pentru că tu ai terminat Medicina ai dreptul să mă umilești cu atitudinea asta? Nu, deci să te fut a treia oară! Îți doresc diaree eternă, poate ai fi mai uman. Mi-e silă de coclendării fără studii, dar parcă mai silă mi-e de ăia cu.

2 comentarii:

x spunea...

In Romanica noastra exista "Domni" mai "tarani" decat taranii in adevaratul sens al cuvantului, exista "tarani" mult mai manierati si mai invatati decat cei cu 10 facultati si 20 de masterate terminate.

Silviu spunea...

foarte corect...și trist...

Trimiteți un comentariu